Enter your keyword

La ce bun comunicarea?

La ce bun comunicarea?

La ce bun comunicarea?

Pe lângă tot marketingul necesar unei afaceri, cât de necesară este comunicarea directă? Cât de multă nevoie avem să ne înțelegem și să ne studiem modul de comunicare? Cât de mult putem avea încredere să o lăsăm să funcționeze așa, cum îi vine? Studiem modul de promovare, de organizare și multe altele. Comunicarea? Am să reformulez întrebarea.

Cu cât ne crește venitul dacă devenim mai buni în comunicarea directă?

Ce face comunicarea pentru un profesionist în economie? Sau IT? Pentru oricine altcineva?

De ce nu dăm doar mailuri? Sunt mult mai exacte? Pot fi foarte bine corectate, analizate înainte de a fi trimise. Fără să mai spunem că atunci când vorbim, apar infinit de multe îndoieli legate de rezultatul final al comunicării.

Ce impresie am făcut? O fi înțeles ce i-am zis? I-o fi plăcut? I-oi fi spus tot? Și multe altele. Și atunci e de înțeles de ce ne temem de comunicare.

Și totuși, cine poate evita comunicarea în plan profesional? În mod paradoxal, poate doar artiștii.

Pe cei din jur îi interesează să vadă, să audă, să simtă cine ești tu, cel din fața lor, cât mai în profunzime și cu adevărat.

Cât de mult profesionalism aduce comunicarea? Cât de mult te ajută în dorința ta de a convinge că știi, poți, vrei și că, mai ales, îți pasă?

Celor mai mulți dintre noi, comunicarea ne stabilește traiectoria profesională. În sus, sau în jos. Și cea personală, dar nu despre asta este vorba acum.

Depindem de părerea altora despre noi, și, pe lângă rezultatele vizibile, comunicarea determină componenta subiectivă.

Nu e atât de ”întâmplător” tot procesul ăsta. Dacă înțelegi că în afară de cuvinte, prin expresivitate transmiți tot mesaje, atunci totul se clarifică.

Gesturile, mimica, intonația, vocea, privirea, ”scriu” mesaje într-un limbaj pe care e bine să îl stăpânim. În fond, e clar că nu ne-ar folosi să transmitem mesajul ”Ești un prost!”. Rareori un astfel  de mesaj, fie el și sugerat, este primit cu plăcere. Atunci când simțim disprețul în tonul cuiva, înseamnă că respectivul a emis exact acest mesaj. Poate că fără să vrea. Avem nevoie să exprimăm ”Te apreciez.”, ”Am încredere în tine.”, ”Sunt atent la tine.” și multe altele. Oare le exprimăm?

Câtă siguranță aveți că exprimați cu claritate mesajul dorit? Și nu vă lăsați păcăliți de faptul că l-ați trecut în verbal! Faptul că ați spus cuiva ”Îmi pare bine să te văd.” nu înseamnă obligatoriu că vă crede. Expresivitatea are prostul obicei de a fi sinceră.

Revin la întrebarea ”Cât de mult vă influențează veniturile comunicarea?”, luând în considerație toate cele de mai sus?

Din experiența proprie știu că foarte, foarte mult.

Un profesionist rămâne în zona de profesionalism cu ajutorul masiv al comunicării directe.

Nici un comentariu

Post a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.