fbpx

Despre mine în câteva cuvinte

Te invit să citești câteva cuvinte despre educația și experiența mea profesională.

Mă numesc Alexandru Agarici. Sunt trainer și fondator al Expresivității Vorbirii, o metodă proprie de antrenament în public speaking și trainer și fondator al brandului Happy Free Kids ce organizează tabere și cursuri de teatru și public speaking pentru copii.

Așa mă prezint acum, dar au fost vremuri în care mă prezentam ca solist liric, actor de teatru, actor de film sau cadru universitar.

Cei 8 ani de Școală de Muzică la vioară au fost determinanți pentru formarea mea profesională de mai târziu.

La ea au contribuit și studiile la saxofon la Scoala Populară și studiul autodidact la chitară clasică. Am fost pasionat să învăț să cânt la diferite instrumente în ciuda faptului că am absolvit un liceu de matematică-fizică de renume în acea perioadă, Spiru Haret, Tulcea.

Prezentul este rezultatul deciziilor și întâmplărilor de până acum. Am decis să dau la facultatea de Teatru, dar a fost o chestie de șansă să intru abia la a treia încercare, să se întâmple revoluția în anul întâi, să se schimbe toată garnitura de profesori și să îl am profesor de vorbire/canto pe Maestrul Constantin Gabor, cel care mă va încuraja și mă va antrena să cânt în stilul belcanto.

Oficial am absolvit Facultatea de Teatru ca actor, dar studiile mele de artist liric, un fel de Conservator la fără frecvență, au început odată cu întâlnirea cu Maestrul Constantin Gabor, solist al Operei Naționale din București, și au continuat cu Maestra Lella Cincu, fostă solistă a aceleași opere, mai apoi cu Maestrul Vasile Martinoiu, Maestrul Corneliu Fănățeanu și Maestrul Ludovic Spiess, toți niște artiști care nu mai au nevoie de nicio prezentare în fața cunoscătorilor.

Formarea mea ca trainer nu are nicio legătură cu Diploma de Formator primită în iarna lui 2022.

Înainte de a absolvi Facultatea de Teatru, am avut onoarea de a fi invitat de Maestrul Constantin Gabor să intru preparator la Catedra de Vorbire Canto a UNATC.

Experiența universitară cu studenții la actorie și păpuși/marionete sub supravegherea profesorului meu a fost una intensă și a marcat începutul drumului spre ceea ce fac acum. A durat din 1992 până în anul 2000, când am facut schimbări majore în activitatea mea.

Un capitol important a fost marcat la încheierea activității artistice de absolvirea unui curs de coaching, ce mi-a deschis perspective și metode noi de lucru.

În 1993 eram deja angajat al Teatrului National de Operetă. În iarna lui 1993, când am avut debutul pe scena lirică în spectacolul Marco Polo nu absolvisem încă Facultatea de Teatru. Rolul meu se încadra în categoria de ”June Comic”.

Asta însemna că aveam de cântat, arie, duete, ansambluri dar partitura nu era prea grea.

Am fost din ce în ce mai atras de rolurile mai importante, cu partituri mai grele și mai frumoase. Am studiat în privat, am muncit să recuperez lipsa educației muzicale vocale.

În anul 2000 am fost angajat tenor al Operei Nationale din Bucuresti până în 2004 când am ales să cânt doar ca invitat pe diverse scene lirice.

  • Edwin – Silvia – Operetă
  • Eisentein – Liliacul – Operetă
  • Tamino – Die Zauber Flote (Mozart)
  • Beppe – Pagliacci
  • Casio – Ottelo
  • Almaviva bărbierul din Seviglia
  • Alfred – Liliacul
  • Almaviva – Barbiere di SevigliA
  • Alfred – Der Fledermaus
  • Don Curzio – Le Nozze di Figaro
  • Gaston – Traviata
  • Almaviva – Bărbierul din Seviglia
  • Arturo – Lucia di Lamermoor
  • Pepino – Marco Polo
  • Josef – Wiener Blut
  • Toni – West Side Story (turneu in Germania)
  • Floridor – Mamzel Nitouche
  • Alfred – Die Fledermaus
  • Little Dorothy
  • Marco – Gondoliers
  • Paris – La Belle Helene (turneu in Germania)
  • Camille de Rosillon – Die Lustige Witwe
  • Vocea marinarului din Tripticul lui Bretan – „Luceafarul” – „Arald” – „Golem”
    Turnee și concerte in:
  • Israel în 1995 si 1999
  • Italia (Venezia) in 1997
  • Festivalul Clasic Kuhle Kirche – Germania (Budlippspringe)
  • Fernando din „Cosi fann tutte” (Mozart)
  • Lindoro din „L’italiana in Algeri” (Rossini)

Prima experiență pe un teatru profesionist dramatic am avut-o în 1989 pe scena Teatrului Bulandra în spectacolul ”Mizantropul” de Moliere, în regia și traducerea absolut minunată a lui Valeriu Moisescu, cu Irina Petrescu, Vorgil Ogășanu, Florian Pittiș, Emil Besoiu și alți actori celebri ai vremii. Eu făceam figurație împreună cu mulți alți viitori colegi de facultate.

În anul 1993 am câștigat concursul de la Teatrul Național din București, concurs organizat de Andrei Șerban, dar am plecat după un an când a fost schimbat managementul teatrului.

Câteva alte repere ale activității dramatice

1992 – 1996 – Teatrul Mic Bucureşti
Principalele piese şi roluri interpretate:

  • Sosi – Mandragora (N. Machiavelli)
  • Toffolo – Gâlcevile din Chioggia (Carlo Goldoni)
    1993 – 1995 – Teatrul Nottara Bucureşti
    Principalele piese şi roluri interpretate:-
  • Luca – Azilul de noapte (M. Gorki) (turneu în Sevastopol, Crimeea)
  • Anthony Candolino – Maria Callas (turneu în Finlanda -1999, Australia – 2000)
    1991 – 1995 – Teatrul Româno – American Bucureşti
    Principalele piese şi roluri interpretate:
  • Stefano – The Tempest (turneu în Ungaria, Anglia, Germania)
  • 1993 – 1994 – Teatrul Naţional Bucureşti
    Rol secundar în spectacolul: Numele trandafirului de Umberto Eco, recitaluri de poezie.

Activitatea de actor de film

1997 – Madrid Rolul principal interpretat în filmul El sudor de los ruisenores (Mihai Stănescu) Regia Juan Manuel Cotelo
2001 – Rol secundar – Second Hand Regia Dan Piţa

Experiența mea în pedagogie a început în 1992 ca preparator la Catedra de Vorbire Canto a Facultății de teatru a UNATC (ATF pe atunci).

Din 2000 am renunțat la activitatea universitară și am continuat să ofer training de voce, dicție și semantică pentru cei ce doreau să-și perfecționeze vorbirea în public.

Această activitate a decurs în paralel cu activitatea de scenă până în 2015. Atunci am renunțat la activitatea de scenă și m-am dedicat în totalitate trainingului de public speaking.

Din 2015 am definit și dezvoltat metoda de Expresivitate a Vorbirii prin noi capitole necesare pregătirii pentru public speaking astfel că acum metoda cuprinde următoarele capitole:

  • gestică, postură și mișcare,
  • studiul de atitudine,
  • partea de mentalitate din EV,
  • respirație și impostație,
  • antrenamentul de dicție redefinit teoretic și restructurat în antrenament,
  • semantica
  • elemente de storytelling și
  • comunicare asertivă.

Pentru că principala mea calitate este curiozitatea, această metodă este într-o evoluție și dezvoltare continuă.