PERCEPȚIA, primul pas spre conectare
Conectarea cu publicul în public speaking e dorită de toată lumea, chiar dacă e definită diferit. Acceptăm că e despre o legătură dintre noi ce ar trebui să ne unească și să identifice un numitor comun.
Din punctul meu de vedere, conectarea reprezintă relația dintre partenerii de dialog sau dintre orator și auditoriul lui. Calitatea acestei relații determină împlinirea obiectivelor fundamentale ale comunicării. Conceptele implicate în comunicare sunt înțelese și definite destul de vag, uneori contradictoriu. Voi reveni cu postări despre alte concepte și despre obiectivele esențiale ale comunicării, dar acum să începem o mini serie de 4 postări pe tema conectării cu publicul în public speaking. Conectarea este un proces ce se poate înțelege pas cu pas, iar această mini serie își propune explicarea acelor pași fără de care comunicarea nu are sens, iar conectarea devine imposibilă.
Te invit să deschidem discuția cu primul pas:
PERCEPȚIA.
Oricât de banală și de ”de la sine ”înțeleasă” ar părea, percepția este cauza multor rateuri în comunicare. Mă refer la momentele în care ne-am dori să ”dăm sonorul mai tare”, la momentele când am dori să îl vedem mai de-aproape pe cel ce vorbește pentru a-l înțelege mai bine în atitudinea și intenția lui. Se spune că principala cauză a ratării în percepție este starea de emoții. Această stare de stres ne blochează, ne paralizează vocea, respirația, gesturile, postura sau energia în general. Emoțiile ne pot bloca și chiar șterge ideile din minte. Cred că toți am trecut prin astfel de situații. Soluții sunt, dar ele sunt legate de mentalitate și de antrenamentul dedicat comunicării la nivel profesionist. Vă invit să urmăriți primul din cele patru episoade: Percepția.